Blog

Aromatyzacja w salonach z wyposażeniem wnętrz

2016-02-11

 

Aromatyzacja jest zjawiskiem coraz częściej wykorzystywanym w salonach wyposażenia wnętrz w Polsce. Pozwala ona całkowicie zneutralizować zapachy kleju, folii oraz materiałów z których wykonywane są meble. Marketing zapachowy wykorzystuje zmysł powonienia do wywołania konkretnych reakcji emocjonalnych, wpływających na decyzje zakupowe konsumentów. Odpowiednio dobrany do specyfiki salonu zapach sprawia, że rośnie chęć nabycia danego produktu, gdyż klienci postrzegają go jako bardziej ekskluzywny i lepszy jakościowo. Badania przeprowadzone na Uniwerystecie w Paddeborn potwierdzają, że osoby robiące zakupy w aromatyzowanym pomieszczeniu wykazały o 14,8% większą gotowość do zakupu, o 18,8% wzrosły ich chęci do komunikacji z personelem i aż o 15,9% wydłużał się ich czas spędzony w sklepie1.

furniture

Wybierając zapach do salonu łazienek należy kierować się przede wszystkim pozytywnymi skojarzeniami z danym miejscem. Dlatego najczęściej takie przestrzenie aromatyzowane są zapachami bawełny lub świeżego prania, które przywołują pozytywne wspomnienia związane z domem rodzinnym. Zapach wybierany do salonów łazienek powinien być świeży i relaksujący, tak aby wprawić klienta w dobry, sprzyjający zakupom nastrój. Zdecydowanie powinno unikać się zbyt dominujących i ciężkich nut zapachowych takich jak: piżmo czy ambra, które mogą być zbyt przytłaczające dla klienta.

W salonach z wyposażeniem wnętrz aromatyzacja powinna być kluczowym elementem marketingu. Klienci znajdujący się w salonie będą bardziej skłonni do zakupów mebli i akcesoriów, gdy poczują subtelny zapach, kojarzący się z domem, gdyż jest on przez wielu utożsamiany z poczuciem bezpieczeństwa.

Badania pokazują, że aż 75% emocji w ciągu dnia jest wywołanych poprzez zapach2, dlatego po zastosowaniu aromatyzacji (np. olejkiem lawendowym o właściwościach relaksujących) klienci częściej pozwalają sobie na spontaniczne zakupy. Chętniej też chcą zmieniać swoje wnętrza, gdyż zakupy kojarzą im się z przyjemnie spędzonym czasem.

furniture

___________________________________

 

1 Badania grupy konsumpcji i zachowań, Uniwersytet w Paderborn, Anja Stöhr
2 Martin Lindstrom "Brand Sense: Zbuduj silną markę poprzez dotyk, smak, zapach dziwięk oraz wygląd." 

  

 

 

Aromatyzacja hoteli - czyli jak skutecznie wyprzedzić konkurencję

2016-02-11

 

Badania pokazują, że Polacy z roku na rok coraz częściej podróżują. Nic więc dziwnego, że hotele walcząc o klienta podwyższają standardy i szukają unikatowych rozwiązań. Jednym z ostatnich trendów w hotelarstwie jest aromatyzacja, czyli rozpylanie kompozycji zapachowych w różnych przestrzeniach hotelowych. To właśnie aromat sprawia, że klienci czują się rozluźnieni po intensywnym dniu, mają więcej energii i co najważniejsze - czują się jak w domu. 

 Po co aromatyzować hotele?

W dzisiejszych czasach klienci są coraz bardziej wymagający - od momentu przekroczenia progu hotelu chcą czuć się wyjątkowo. Specyfiką większości hoteli jest to, że pokoje wyglądają bardzo podobnie i mają prawie takie samo wyposażenie. Trudno jest więc sprawić aby hotel wyróżniał się na tle konkurencji i aby klient chciał regularnie do niego wracać. Jest to  główny powód wykorzystywania marketingu zapachowego w przestrzeniach hotelowych. Zapach przywołuje silne emocjonalne wspomnienia związane z danym doświadczeniem. W swoich badaniach Frederick Dale udowodnił, że zmysł węchu jest znacznie silniejszy niż zmysł wzroku. W praktyce oznacza to, że klient na przestrzeni lat lepiej zapamięta zapach jaki unosił się w hotelu, niż jego wygląd.

Logotyp zapachowy

Kiedy pierwszy raz doświadczamy konkretnego zapachu, kojarzymy go z określonym miejscem, ludźmi i uczuciami. To dlatego najczęstszym rozwiązaniem stosowanym przez sieci hotelowe jest stworzenie własnego logotypu, czyli indywidualnego zapachu, stworzonego na wyłączność danej firmy. Logotyp jest gwarancją powrotu gościa i zwiększa on lojalność wobec danej marki. Dodatkowo ten sam indywidualny zapach będzie znajdował się w każdym hotelu danej sieci, co zapewnia większą rozpoznawalność hotelu i jest nieodłącznym elementem kojarzonym z daną marką, który może wpływać na decyzje klienta.

feature

The Langham Sydney Hotel został zaromatyzowany zapachem "Ginger Flowers" tworzonym na wyłączność przez markę Air Aroma.

 Co i czym aromatyzujemy?

 W hotelu aromatyzowane są różnorodne przestrzenie – najczęściej jest to recepcja, gdyż to właśnie w tym miejscu podejmujemy decyzje (np. Czy wykupić dodatkowy pakiet, czy skorzystać z promocji itp) oraz to właśnie wtedy pojawia się u nas pierwsze wrażenie, czyli pierwsza opinia o hotelu, która może mieć wpływ na całość oceny pobytu. W lobby najlepiej sprawdzają się zapachy świeże, kwiatowe, owocowe.

 Kolejnym miejscem gdzie stosowany jest aromamarketing są windy hotelowe, które charakteryzują się małą przestrzenią, brakiem klimatyzacji oraz bliskim kontaktem z innymi osobami. Aby uniknąć uczucia dyskomfortu rozpylany jest przyjemny relaksujący zapach np. babmusa lub zielonej herbaty.

 Najlepiej oddziałującym, ale również najdroższym rozwiązaniem jest aromatyzacja pokoi hotelowych. Hotele stosują różne kompozycje zapachowe, w zależności od przyjętej strategii:

  • często rozpylają zapach świeżej kawy o poranku, aby zachęcić gości do zejścia na kawę do hotelowej restauracji

  • wieczorami rozpylane są kompozycje reklasujące np. zielona herbata, lawenda

  • rozpylanie świeżych, orzeźwiających zapachów tak, aby klient miał dużo energii do spożytkowania np. w strefie rozrywki lub w hotelowym spa

Bardzo często aromatyzowane są przestrzenie rozrywkowe hotelu takie jak spa, restauracje, kawiarnie czy kasyna. Strefy gastronomiczne aromatyzuje się zazwyczaj zapachami spożywczymi, aby pobudzić apetyt klienta. W okresie Świąt Bożego Narodzenia najczęściej rozpyla się aromat ciastek cynamonowych tak, aby klient, który w tym okresie jest z dala od rodziny poczuł się jak w domu. Strefy rozrywkowe zdecydowanie aromatyzuje się zapachami orzeźwiającymi – dzięki temu klient spędza więcej czasu np. w kasynie, co wiąże się ze wzrostem dochodu hotelu.

  Jak wybrać odpowiedni zapach?

 Najważniejsze jest aby scharakteryzować grupę docelową:

  • Jakiego rodzaju goście będą przebywać w hotelu? Goście biznesowi? Rodzice z dziećmi?

  • Jaki mamy cel? Zwiększyć zyski z udogodnień hotelowych takich jak spa czy zwiększyć lojalność klienta tak, aby chciał do nas wrócić?

  • Jakie zapachy mają być rozpylane i w jakich porach?

 Aż 75% naszych dziennych emocji wywoływanych jest przez zapach, dlatego to właśnie aromatyzacja, bardziej niż inne narzędzia marketingowe jest w stanie wpłynąć na wzrost dochodów oraz lojalność klientów hotelu.

feature 

 

 

 

 

Świąteczna kolekcja zapachów Reima

2015-12-19

  Chocolate-Orange- zapach stworzony na chłodne, zimowe dni. Otulająca kompozycja słodkich pomarańczy w połączeniu z lekką nutą czekalady idealnie sprawdzi się zarówno w domowym zaciszu jak i w przestrzeniach handlowych. Jest to zdecydowanie nasz bestseller w okresie świątecznym.

 Gingerbread- klasyczny zapach świątecznych przypraw, w którym dominują nuty cynamonu, kardamonu, ziela angielskiego i gałki muszkatołowej. Silnie wyczuwalny jest również aromat imbiru i goździków, który nadaje kompozycji korzenny charakter.

Apple-Cinnamon- orzeźwiający aromat kruchego, zielonego jabłka połączony z lekko pikantnym, korzennym zapachem cynamonu.

Christmas Mood
- typowo świąteczny zapach pomarańczy, cynamonu, bożonarodzeniowych wypieków oraz laski wanilii.

Cinnamon Sensation
- połączenie aromatycznego piernika z cynamonem zestawione z nutami świeżo wypiekanego ciasta, chleba oraz słodkiej wanilii tworzą w pomieszczeniu wyjątkowy, świąteczny klimat.

Winter Apple
- jabłko w połączeniu ze słodką nutą wanilii oraz pikantnym cynamonem tworzą niezapomnianą kompozycję, która doskonale wpasuje się w klimat Świąt.

Cinnamon
- Wyrazisty, zmysłowy, pikantno-słodki aromat cynamonu.

 

Witamy

2015-12-15

Witamy na stronach Aromatyzacja.com.pl i zapraszamy do zapoznania się naszą ofertą